معرفی توزیع سبک و زیبای Slax 7.0.8

slax-logo

slax چیست؟

slax یک سیستم عامل مدرن, قدرتمند, قابل حمل, کوچک و بسیار سریع است که برنامه های بسیاری رو پشتیبانی می کند که تمامی این برنامه ها قابل دانلود از طریق سایت سازنده می باشد. این برنامه ها با فرمت sb ارایه می شوند که مختص این توزیع هستند. این سیستم عامل با توجه به اندازه ی بسیار کوچک خود (216 مگابایت) دارای گستره ای از برنامه های از پیش نصب شده برای استفاده های روزمره شامل یک رابط گرافیکی به خوبی سازمان یافته و ابزارهای بازیابی مفید برای مدیران سیستم می باشد.

در این سیستم عامل شما بعد از دانلود برنامه های مورد نیاز آن ها درون slax کپی کرده و بدون نیاز به نصب و پیکربندی از آن ها استفاده می نمایید و این برای کاربران ایرانی که سرعت اینترنت بسیار پایینی دارند بسیار عالیست زیرا با یکبار دانلود نرم افزارهای مورد نیاز و کپی کردن آن ها در هارد دیسک می توانند بعد از نصب دوباره slax برنامه ها رو درون سیستم عامل کپی کرده و از آن ها استفاده نمایند.

این سیستم عامل از دسکتاپ kde استفاده می کند از انواع سیستم های ۳۲ , ۶۴ بیت پشتیبانی می کند.با رم 256 مگابایتی قابل اجراست و می توان برای سرور از ان استفاده کرد. ابزارهایی همچون اکتیور دایرکتوری . DHCP , DNS و TFTP را می توان با SLAX اجرا کرد. Slax قابل نصب بر روی هارد دیسک و قابل اجرا بر روی USB و CD است.

برای دانلود آخرین نسخه از سیستم عامل Slax با حجم تقریبی ۲۱6 MB به صفحه دانلود در وب سایت رسمی این توزیع مراجعه نمایید و برای دانلود برنامه ها به این لینک بروید.

 طریقه ی دانلود برنامه ها :

برنامه ها ی این توزیع به 15 قسمت طبقه بندی شده اند از قبیل Games , Graphics , system , network , … برای دانلود یکی از این دسته ها رو انتخاب می کنید و سپس لیستی از برنامه های موجود به نمایش درمیاد در میان برنامه ها , برنامه ی مورد نیاز خودتون رو پیدا می کنید و سپس برروی نام آن کلیک کرده و در صفحه ی بعد برنامه رو با توجه به 32 یا 64 بیت بود سیستمتان دانلود می نمایید.

این توزیع برای کاربرانی که تازه به لینوکس مهاجرت می کنند بسیار مناسب است و تقریبا تمام برنامه های سایر توزیع ها اعم از متن باز و متن بسته داراست. تصاویری از این سیستم عامل را در پایین مشاهده می نمایید:

slax-desktop

slax-software center

+ با سپاس از آقای داریوش جعفری برای نوشتن و تهیه این مطلب.

3 نظرات
  1. SINA می گوید

    چطور SLAX را بر روی هارد دیسک نصب کنیم .

  2. ابوالفضل می گوید

    ممنون بسیار جالب بود
    ولی من دانلود میکنم فایل sd میده به جای iso

    1. hos7ein می گوید

      شاید فایل اشتباهی رو دانلود می کنید.
      از سایت رسمیش می تونید iso رو دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.