کیوت ۵ منتشر شد، عرض اندام دیجیا برای آینده

Qt - fedorafans.comپروژه کیوت (Qt) و دیجیا (Digia)، شرکت پشتیبان پروژه کیوت، پس از مدت‌ها انتظار انتشار آخرین نسخه‌ی کیوت را به‌عنوان هدیه‌ی سال نو میلادی اعلام کردند. دیجیا با صرف زمان بسیار زیادی برای این نسخه اکنون ادعا می‌کند که بهترین نسخه‌ی منتشر شده از این پروژه تا کنون هست. این نسخه شامل تعمیرات اساسی از سری ۴  کیوت هست و آن را برای آینده آماده کرده است.

این انتشار همراه با بسته‌های کامل SDKهای کیوت به همراه فایل‌های باینری، فریموارک‌ها، Qt Creator ۲.۶ همراه با اسناد و مثال‌های جامع می‌باشد. این نسخه برای تمامی سیستم عامل‌ها از اینجا قابل دریافت است.

طبق ادعای توسعه دهنده‌های این نسخه از کیوت با تمامی نسخه‌های پیشین سازگار است و توسعه‌دهنده‌ها هیچ مشکلی در  پورت کردن برنامه‌های کیوت به کیوت ۵ نخواهند داشت:

درحالی‌که ما در چیزهای زیادی را در معماری داخلی خود تمیزتر کرده ایم و کیوت را ماژولارتر، سبک‌تر و سریع‌تر ساخته‌ایم، موفق شدیم تا سازگاری برنامه‌ها را با تغیرات کوچک و کامپایل دوباره حفظ کنیم.

این انتشار با زحمت‌های فراوان و وقت گذاشتن بیش از ۴۰۰ کدنویس و اعمال ایده‌هایشان به ثمر نشسته است. به‌علاوه، دیجیا، کمپانی ِ پشت این انقلاب بخوبی تمامی سنگ‌ها را از سر راه این پروژه برداشت تا کیوت به جایی که هست برسد:

همه و همه در دیجیا بسیار سخت چند ماه بصورت شبانه‌روزی کار و تلاش کرده‌اند تا این نسخه را با هم منتشر کنند. ما توانستیم بعد از نشخه‌ی ۲ بتا تمامی اسناد را بازسازی کنیم. [در این نسخه] مردم با تستُ توانستند رفع اشکال‌های شگفت انگیزی انجام دهند. این کار بسیار سخت‌تر از آن بود که ما فکر می‌کیردیم، اما در نهایت توانستیم بسته‌ها را به آن‌صورت که می‌خواستیم درآوریم

2 نظرات
  1. emreh می گوید

    سلام
    واقعا دمشون گرم، به امید اینکه روزی در ایران مردم کمتر از ویندوز دزدی کنند و به سمت لینوکس و نرم افزارهای اپن سورس و بخصوص فدورا بیان
    آقا درضمن…فدورا که دیگه تاخیر نداره؟ داره؟
    باتشکر

    1. Vampir3 می گوید

      سلام
      ایشالله ایشالله 🙂
      راستش تا اونجائی که من خبر دارم نه تاخیر دیگه‌ای نخورده بهش حالا باید دید تو نسخه‌ی بتا چقدر باگ گذارش میشه و اون باگ‌ها کی برطرف میشن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.