عیدی سال نو خود را از دنیای آزاد دریافت کنید

map

GPS گوشی‌تون رو خاموش کنین و برنامه‌ای رو اجرا کنین که می‌خواد جای شما رو بدونه (مثلا Foursquare) و ببینین که اون برنامه هنوز می‌تونه با تقریب خوبی بگه شما کجا هستین! اما چطوری؟‌ این اتفاق از روی دکل‌های مخابراتی شبکه تلفن موبایل و وایرلس‌هایی که دیده می شن می افته. قبلا هزاران نفر از اینجایی که شما بودین رد شدن و گوشی‌شون روشن بوده و جی پی اس به یک سرور مرکزی (مثلا گوگل) گفته که «سینا دقیقا از روی جی پی اس اینجاست، این وایرلس‌ها رو می بینه ، به این دکل مخابراتی وصله و این دکل‌ها رو هم می بینه». حالا اگر دوباره از گوگل بپرسیم «سارا یه جایی است که جی پی اس نداره اما دقیقا همون وایرلس ها رو می بینه و همون دکل‌ها رو» گوگل با خودش فکر خواهد کرد «خب پس حتما همون جایی است که سینا بوده دیگه» و پاسخ می ده «سارا دقیقا فلان جا است».

اما این اطلاعات فقط در دست چند شرکت محدود به سرکردگی گوگل است و گرفتن این اطلاعات برای افراد و برنامه‌ها نیازمند اشتراک و پول و این چیزها. حالا شرکت موزیلا (که پشت فایرفاکس و تاندربرد است و مدتیه داره نقش رابین هود اینترنت رو بازی می کنه تا ما رو از دست شرکت‌های تجاری کمی نجات‌ بده) وارد صحنه شده و می خواد همین سرویس رو رایگان راه اندازی کنه. در اصل می خواد اطلاعاتی که شرکت های خصوصی از وایرلس‌های دنیا، دکل‌های مخابراتی دنیا و مکان اونها دارن رو تا حد ممکن جمع کنه و مجانی به همه بده.(+)

با این حال وب سایت sito.ir یه مسابقه ای برگزار کرده که به برندگان هم جوایز خیلی خوبی میده از جمله RaspberryPi Model B ،جوایز نقدی و کمک هزینه برای شرکت در دوره های LPI رو میده  که برای اطلاعات بیشتر برای چگونگی شرکت در این پروژه و مسابقه کافی هست تا به اینجا مراجعه کنید.

از اینجا هم می تونید لیست افرادی که دارن به این پروژه کمک می کنند رو مشاهده کنید و از اینجا هم خود نقشه رو می تونید ببینید که لحظه به لحظه داره تکمیل میشه و امیدواریم که نقشه ایران هم زودتر تکمیل بشه.

 

 

4 نظرات
  1. محسن پریژه می گوید

    هوالحق؛ سلام بر شما؛
    من مدتی این برنامه را نصب داشتم و کمی هم باهاش کار کردم. دقت داشته باشید زمانی که برنامه فعال است، دیگر در دسترس نیستید و هیچ تماسی با شما برقرار نخواهد شد.
    یاحق؛

    1. hos7ein می گوید

      نه فکر نکنم اینطور باشه!یعنی نباید اینطور باشه

  2. سلام می گوید

    آقا گوگل ارت چطوری روی فدورا نصب میشه دستورش رو بگید لطفا
    یه چند روزی هست که برای ایران باز شده و دیگه ارور 404 نمیده
    تا وقت هست بگید سریع نصبش کنیم
    تشکر

    1. hos7ein می گوید

      فایلی رو که دانلود کردی رو با این دستور نصب کن :

      rpm -ivh file.rpm

      البته به جای file.rpm نام فایلی که دانلود کردی رو بنویس.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.