برترین بازی های لینوکس در Steam – بخش ۱

Steam_icon_logo

درود

در این پست قصد داریم برترین بازی هایی که برای لینوکس در فروشگاه استیم منتشر شده است را برای شما معرفی کنیم . سعی ما بر این است که لیستی کامل از این بازی ها را تهیه و دراختیار کاربران سیستم عامل لینوکس قرار دهیم. از دوستان عزیز تقاضا دارم که بازی هایی رو که از قلم افتاده در قسمت نظرات معرفی بکنن تا همواره این پست رو به روز نگه داریم. این پست شامل 4 قسمت معرفی و نحوه نصب نرم افزار ، آموزش ساخت اکانت ، آموزش نصب و تهیه ی بازی ها و معرفی بازی های برتر رایگان و غیررایگان لینوکس می باشد.

قسمت اول : معرفی و نحوه نصب نرم افزار Steam

معرفی Steam :

نرم افزار steam یکی از پر کاربردترین نرم افزارها در زمینه آنلاین اجرا کردن بازی هاست. این نرم افزار توسط شرکت valve برای گیمر هایی طراحی شده که میخواهند بازی های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین اجرا کنند . همچنین Steam اطلاعات کلی در مورد بازی و تاریخ ریلیز شدن بازی ها را به کاربران آن می دهد بنابراین گیمر ها با داشتن این برنامه می توانند بازی های محبوب خود را بدون این که نیاز داشته باشند تا برای خرید آن به فروشگاه رفته و وقت خود را از دست بدهند از طریق این برنامه تهیه کنند و بازی مورد علاقه خود را به صورت مستقیم بر روی کامپیوتر شخصی خود دانلود کنند. محیط کاربری این نرم افزار بسیار ساده طراحی شده که گیمر ها به راحتی می توانند از طریق آن به وب گردی ، چک کردن اطلاعات بازی ها و چت کردن با دوستان خود بپردازند و حتی میتوانند دستاورد های خود در بازی ها را با دوستان به اشتراک بگذارند و از بازی های خود نهایت لذت را ببرند.

روش نصب Steam در لینوکس :

برای نصب برنامه در توزیع های مبنتی بر دبیان و ردهت ترمینال را باز کرده و دستورات زیر را در آن کپی و اجرا نمایید.

 

نصب در فدورا : 

$ sudo dnf config-manager --add-repo=http://negativo17.org/repos/fedora-steam.repo

 

$ sudo dnf install steam

 

نصب در اوبنتو:

 

$ sudo add-apt-repository multiverse

$ sudo apt install steam

 

 

نرم افزار Steam
نرم افزار Steam

 

نکته :

1. نرم افزار Steam به طور پیش فرض در مخازن تمامی توزیع های لینوکس موجود می باشد و شما به راحتی در توزیع های دارای میزکار گنوم مثل اوبنتو و فدورا و … می توانید با استفاده از برنامه software این برنامه رو جستجو و به صورت گرافیکی نصب نمایید.

2.اگر از توزیع های خانواده دبیان استفاده می کنید می توانید فایل نصبی برنامه را با فرمت “deb.” را از سایت steam دانلود و نصب نمایید.

https://store.steampowered.com/

 

 

ادامه دارد …

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.