ادغام شاخه های باینری

همانطوری که در یکی از چهار شعار فدورا آمده، فدورا بدلیل پیشتازی از استفاده از تغییرات عمده و نمایش نوآوری های متنوع شناخته شده.

فدورا اولین توزیعی بود که برای استفاده از systemd پا پیش گذاشت و برای اولین بار از شاخه ی run/ رو نمایی کرد. اما این بار نوبت به نوآوری دیگری از این توزیع رسیده.

در پی ایمیلی که در دوشنبه ی پیش (30 اکتبر) توسط Lennart Poettering به لیست ایمیل فدورا ارسال شد، بحث ها برای ادغام تمامی زیر شاخه های داده های دودویی (Binary) در شاخه ی usr/bin/ شروع شده. یعنی تمامی شاخه های sbin/ ، /bin, /usr/sbin و usr/bin/   در شاخه ی واحد usr/bin/ ادغام شوند.

در این ایمیل دلایل بسیاری برای ضرورت این عمل آورده شده که در زیر به ذکز بعضی از اونها می پردازم:

1- دلایلی که در گذشته برای جداسازی این شاخه آورده میشدبه دلیل مسایل امنیتی قابل قبول نیست

2- در اصل، شاخه ی sbin فقط توسط کاربران ریشه قابل خواندن می باشد. در هر صورت، زمانی که برنامه نویس، یک برنامه ی UNIX مینوسه باید مشخص کنه که این داده های باینری در sbin قرار بگیرند و یا در bin به همین دلیل ممکنه کاربران دیگری غیر از کاربر ریشه قابلیت دسترسی به این داده ها رو داشته باشند.

این تصمیم دشواری هست و دشوار تر از آن امکان تغییر آن در آینده خواهد بود. از برنامه های که زمانی تصور میشد فقط توسط کاربر ریشه قابل اجراست میشه به ifconfig و arp اشاره کرد که همانطور که واضحه این روز ها توسط کاربر های عادی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

3- در این ایمیل توضیخ داده شده که اینجور که پیداست ، کلیت systemd (که در فدورا جایگزین init شده) در زیرشاخه ی bin قرار داده شده

4- دلیل دیگه این هس که اینطور که به نظر میرسه زمانی که داده های باینری در شاخه ی usr/bin/ قرار داشته باشه ساختن سیستم های Read-Only (فقط خواندنی) بسیار ساده تر خواهد بود.

و دلایل عمده ی دیگر که میتونید از اینجا تمام آنها رو مرور کنید.

به امید اینکه فدورا در بعمل آوردن این ویژگی مثل قبل موفق باشه. 😉

2 نظرات
  1. kore dizileri می گوید

    I used to be curious about your future submit admin actually essential this webpage super wonderful blog site

  2. fel می گوید

    سلام
    فایده‌ی اینکه مدیاها مثل فلش و سی‌دی و دی‌وی‌دی و … تو شاخه‌ی run مانت میشن چیه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.