فدورا لینوکس ۳۸ بتا منتشر شد

fedora 38 betaپروژه ی فدورا خبر انتشار نسخه ی Fedora Linux 38 Beta را اعلام کرد و هم اکنون این نسخه در دسترس و قابل استفاده می باشد. انتشار نسخه ی نهایی فدورا لینوکس ۳۸ برای آخر ماه April یعنی نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۲ زمانبندی شده است.

نسخه های فدورا مانند همیشه دارای تغییرات و ویژگی های جدیدی می باشند که برخی از مهمترین تغییرات در فدورا ۳۸ بتا به شرح زیر می باشند.

 

Fedora Workstation

نسخه Fedora 38 Workstation Beta شامل میزکار GNOME 44 می باشد که در حال حاضر به صورت بتا می باشد که انتظار می رود که نسخه نهایی آن در آخر ماه March منتشر شود.

میزکار GNOME 44 شامل تغییرات بسیار بزرگی از جمله lock screen جدید، بخش «background apps» در quick menu و بهبود تنظیمات دسترسی (accessibility settings) می باشد.

 

دیگر بروزرسانی ها

تیم پروژه ی فدورا همیشه در تلاش است تا ویژگی های امنیتی جدید را به سرعت به کاربران ارائه دهد. اکنون بسته ها (Packages) با flag های سختگیرانه تر کامپایلر ساخته می شوند که از سرریز بافر (buffer overflows) محافظت می کنند. مدیر بسته rpm از یک OpenPGP parser مبتنی بر Sequoia به جای پیاده سازی خود استفاده می کند.

مانند همیشه بروزرسانی ها شامل زبان های برنامه نویسی و کتابخانه هایی چون Ruby 3.2, gcc 13, LLVM 16, Golang 1.20, PHP 8.2 می باشد.

 

دانلود فدورا لینوکس ۳۸ بتا

دانلود Fedora 38 Workstation Beta 

دانلود Fedora 38 Server Beta

دانلود Fedora 38 IoT Beta

دانلود Fedora 38 Cloud Beta

دانلود Fedora 38 CoreOS Beta

دانلود Fedora Spins 38 Beta

دانلود Fedora Labs 38 Beta

دانلود Fedora Linux 38 Beta for ARM

 

فدورایی و عصبانی باشید!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.