انتشار اولین نسخه بتای میزکار زیبای KDE 4.10

kde-4.10

تیم توسعه ی میزکار زیبا و محبوب KDE اولین نسخه بتای KDE 4.10  را منتشر کردند.این نسخه که برای آزمایش می باشد دارای تغییرات و ویژگی های چشمگیری می باشد.

نسخه بتا که در تاریخ 21 نوامبر 2012 یعنی 2 روز پیش منتشر شده است و تیم توسعه بیشتر روی رفع اشکالات و قابلیت های قدیمی و جدید تمرکز کرده اند.

همانطور که گفته شد KDE 4.10 Beta 1 دارای تغییراتی می باشد که در پایین به برخی از آنها اشاره خواهد شد :

  • Qt Quick in Plasma Workspaces : در این نسخه از میزکار، Qt Quick بیشتر وارد فضای کاری پلاسما شده است و به برنامه های کاربردی این امکان را می دهد که عمیق تر و با قدرت با اجزای پلاسما و سیستم ادغام و اجرا شوند.بیشتر ابزارک ها با استفاده از QtQuick باز نویسی شده اند از جمله :                                                                     system tray, pager, notifications, lock & logout, weather and weather station و چند ابزارک دیگر که باعث بهبود عملکرد، کیفیت و قابلیت استفاده بهتر از دسکتاپ پلاسما و فضاهای کاری نت بوک ها را آسان تر کرده است.
  • Screen Locker جدید : ابزار Screen Locker که به کاربران این امکان را می دهد تا میزکار خود را قفل کنند، بر پایه QtQuick می باشد و  انعطاف پذیری بیشتر و امنیت بالاتر را به فضای رومیزی پلاسما به ارمغان می آورد.
  • مدیر چاپگر جدید : در این نسخه از میزکار Print Manager بروز رسانی شده است و به آسانی می توان چاپگرهای جدید را نصب و راه اندازی کرد و همچنین کارهای چاپی را بهتر مدیریت کرد.

دسکتاپ KDE 4.10 ‌Beta 1 دارای تغییرات دیگری می باشد که جهت اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

گفتنی است که نسخه پایدار این میزکار KDE 4.9.3  می باشد که هم اکنون در مخازن فدورا وجود دارد.

دومین نسخه ی بتای KDE 4.10 در تاریخ 5 دسامبر منتشر خواهد شد و انتظار می رود که نسخه نهایی میزکار KDE 4.10 در 23 ژانویه 2013 منتشر شود.برای اطلاع از برنامه زمان بندی آن به اینجا مراجعه نمایید.

kde-4.10-beta1

3 نظرات
  1. ali می گوید

    ژانویه 2113 یا 2012؟؟

  2. ali می گوید

    ژانویه 2013 یا ۲۰۱۲؟؟

    1. hos7ein می گوید

      اوه ببخشید اشتباه تایپی بود.تصحیح شد.
      سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.