برترین بازی های لینوکس در Steam – بخش ۴

steam-logo

قسمت چهارم : معرفی برترین بازی های رایگان و غیر رایگان موجود در Steam برای سیستم عامل لینوکس

 

1-  Total War : WARHAMMER I

این بازی یکی از بازی های سبک اکشن و استراتژیک است این بازی در ۲۴ مه سال ۲۰۱۶ توسط کمپانی SEGA در ۲۴ مه سال ۲۰۱۶ برای سکوی رایانه ویندوز، لینوکس و اواس ده ارائه گشت. این دهمین بازی از سری جنگ تمام‌عیار بود. بازی برخلاف نسخه‌های پیشین سری جنگ تمام عیار از سبک تاریخی خود فاصله گرفته و به دنیای فانتزی وارد شده و بازی شامل ۵ نژاد است: امپراطوری، دووارف‌ها، کنت‌های خون‌آشام، پوست سبزها و جنگجویان کی-آس .

تریلر این بازی :

 

 

2-  Total War : WARHAMMER II
این بازی یکی از بازی های سبک اکشن و استراتژیک است که توسط استودیوی گیم سازی Creative Assembly طراحی و ساخته شده و کمپانی SEGA در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ آن را منتشر کرده است. یک بازی استراتژیک بی نظیر همراه با کمپینی نفس گیر از اکتشاف , گسترش و فتح در یک دنیای فانتزی , مدیریت تمدن مدرن و مبارزات استراتژی حماسی در زمان واقعی با هزاران سرباز و هیولا در فرمان شما.

تریلر این بازی :

 

3-  Total War: SHOGUN 2
شوگان ۲ یک بازی به سبک استراتژیک است که در سال ۲۰۱۱ توسط شرکت سگا کارگردانی و ساخته شده و توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند به طوری که سایت gamespot به این بازی نمره عالی ۹\۱۰ داد. شما در بازی کنترل یکی از چند خانواده ی  ژاپنی را بر عهده دارید هدف اصلی شما نابودی دیگر خانواده‌ها و تصرف پایتخت ژاپن یعنی kyoto است. این بخشی از سری جنگ‌ها ژاپن در قرن 16th را نشان می‌دهد.

تریلر این بازی :

 

 

4-  Total War Saga: THRONES OF BRITANNIA
جنگ تمام‌عیار: تاج و تخت انگلستان اولین بازی از سری فرعی Total War Saga و زیرمجموعه‌ای از سری اصلی توتال‌وار است این بازی به شرح وقایع مربوط به تاریخ انگلستان پس از حمله وایکینگ‌ها و سال ۸۷۸ بعد از میلاد مسیح می‌پردازد. این بازی توسط استودیو Creative Assembly طراحی شده و کمپانی SEGA آن را برای کامپیوتر منتشر کرده‌است. داستان بازی از سال ۸۷۸ پس از میلاد، زمانی که دسته‌های وایکینگ بر مناطق مختلف بریتانیا دهکده‌های خود را بنا کرده‌اند، آغاز می‌شود و بسیاری از قبایل آنگلو ساکسون (بومی انگلستان) در حال مبارزه یا خدمت به آنان هستند.

تریلر :

5-  Total War: ATTILA
جنگ تمام‌عیار: آتیلا (به انگلیسی: Total War: Attila)، یک بازی ویدئویی راهبردی به سبک استراتژی می‌باشد، این بازی در ۷ فوریه سال ۲۰۱۵ توسط کمپانی سگا برای سکوی رایانش ویندوز، لینوکس و اواس ده ارائه گشت. این نهمین بازی از سری جنگ تمام‌عیار (سری) بود. شخصیت اصلی این سری آتیلا (فرمانروای سلسله هون‌ها در اوایل قرن پنجم) و حکومت هون ها و روم شرقی و روم غربی می‌باشد.

تریلر :

 

6-  Total War: EMPIRE
امپراتوری: جنگ کامل (تمام‌عیار) یا امپایر: توتال وار (به انگلیسی: Empire: Total War) یک بازی رایانه‌ای در سبک استراتژیک می‌باشد، این بازی در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی سگا در تمام دنیا پخش شد، بازی یادشده ساخت شرکت creative assembly است، زبان اصلی اجرایی این بازی انگلیسی است. این بازی فضای بسیار جالبی دارد و بر روی نقشه‌اش اروپا و آمریکا و خاور میانه و همچنین هند  را دارد. شما با انتخاب یکی از کشورها می‌توانید کشتی بسازید و به هند یا آمریکا لشکرکشی کنید و مستعمره‌های جدیدی کسب کنید یا اینکه روابط تجاری با سایر کشورها برقرار کنید و در کل آزادی نسبتاً زیادی در بازی وجود دارد.

تریلر :

 

 

7-  TOTAL WAR: MEDIEVAL II
جنگ تمام‌عیار: سده میانه۲ (به انگلیسی: Medieval II: Total War) یک بازی ویدئویی راهبردی به صورت استراتژی نوبتی در نقشه راهبردی و به صورت راهکنش زمان واقعی در نبردها است، که در سال ۲۰۰۶ برای سیستم عامل ویندوز و در سال ٢٠١٤ نیز برای مک‌اواس و سیستم عاملهای مبتنی بر لینوکس نیز منتشر شد. این بازی چهارمین بازی از سری جنگ تمام‌عیار است و توسط شرکت کریتیو اسمبلی توسعه یافته(ساخته شده) و توسط شرکت سگا منتشر شده است.

جنگ تمام‌عیار: سده میانه۲ همانند نسخه نخست آن بر روی جنگ، سیاست و مذهب در سده میانه در مناطق خاورمیانه، شمال آفریقا و اروپا در بین سالهای ۱۰۸۰ تا ۱۵۳۰ پس از میلاد تمرکز دارد، که شامل حمله مغول‌ها، حمله تیمور و کشف قاره آمریکا می‌شود.

بسته تکمیلی این بازی با نام جنگ تمام عیار: سده میانه٢: پادشاهی‌ها در سال ٢٠٠٧ منتشر شد.

این بازی با کد پایه بازی جنگ تمام‌عیار: روم ساخته شده است و از نظر سبک بازی بسیار همسانند.

تریلر این بازی:

 

8-  Total War: THREE KINGDOMS
جنگ تمام عیار:سه امپراطوری از مجموعه بازی‌های توتال وار است. داستان بازی «توتال وار: ۳ پادشاهی» از سال ۱۹۰ و در بحبوحه فروپاشی سلسله هان آغاز می‌شود. سلسله هان با در دست داشتن ۴۰۰ ساله قدرت، یکی از موفق‌ترین و با اعتبارترین سلسله‌های تاریخ چین بوده‌است. Total War: Three Kingdoms بازی کننده را به سال ۱۹۰ پس از میلاد مسیح، به میان درگیری و هرج و مرج می‌برد. استودیو Creative Assembly پیش‌تر اعلام کرده بود که این نسخه بازیکن را به یک دوره ی تاریخی می‌برد که پیش از این در هیچ‌یک از نسخه ی  توتال‌وار دیده نشده‌است.  سازنده بازی در توضیح آن اعلام نموده‌است که چین در هرج و مرج به سر می‌برد، سلسلهٔ بزرگ هان در مقابل امپراتور جوان به زانو درآمده است. اما این امپراتور تنها یک عروسک خیمه شب بازی برای یک حاکم ستمگر به نام دونگ ژو (Dong Zhuo) است. وی که یک حکومت ستمگر و ظالم به راه انداخته، به دنبال تصاحب امپراطوری بوده و با افزایش روزافزون قدرتش، زمینه را برای سقوط و به هرج و مرج کشیده شدن امپراطوری فراهم می‌کند. اما هنوز امید باقیست.

تریلر این بازی:

 

9- Civilization IV
تمدن ۴ یا تمدن چهار سید مایر (به انگلیسی: Sid Meier’s Civilization IV یا Civ4) نام یک بازی ویدئویی راهبردی مرحله‌ای است که در سال ۲۰۰۵ به دست سورن جانسن طراحی و به کارگردانی سید مایر در استودیوی فرکسیس گیمز انجام‌گرفته‌است. این بازی میان ۲۵ اکتبر تا ۴ نوامبر ۲۰۰۵ در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا پخش‌شد. همچنین نسخه گسترده‌شده این بازی به نام سروران جهان در ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۶در آمریکای شمالی و در ۲۸ ژوئیه همان سال در اتحادیه اروپا پخش شد. نسخه گسترش‌یافته دوم نیز به نام برتر از شمشیر میان ۱۸ تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۷ در سراسر جهان پخش‌شد.

روند بازی تمدن چهار بدین صورت می باشد که از هر بازیکن یک امپراتور را می‌سازد. بازی از هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح آغاز می‌شود که یک شهر کوچک را می‌سازد. با ساخت شهر بازیکن به گسترش امپراتوری می‌پردازد و با دیگر ملتها همکاری می‌کند. بُرد در این بازی بر پایه پیش‌فرض به پنج گونه است: نخست آنکه بازیکن بر همه تمدن‌های دیگر چیره شود. دوم آنکه پیشینه سرزمین‌ها و جمعیت جهان را کنترل کند. سوم آنکه فضاپیمایی بسازد که بتواند انسان‌ها را به آلفا قِنطورس ببرد. چهارم آنکه سه شهر گوناگون را از دید فرهنگی به رتبه «افسانه‌ای» برساند. و پنجمین راه این‌است که بازیکن پیشوای جهان شود پس از آنکه برای نخستین بار دبیر کل سازمان ملل متحد شود. چنانچه بازی به زمان پایان خود در سال ۲۰۵۰ برسد و بازیکن به هیچ‌کدام از این پنج آماج دست‌نیابد، ملتی که بالاترین امتیاز را به دست آورده‌است برنده بازی‌است.

تمدن ۴ به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، چینی و لهستانی پخش‌شده‌است. همچنین هواداران نسخه‌های برگردان به روسی، فنلاندی و چکی این بازی را نیز ساخته‌اند.

تریلر این بازی :

 

10-  Civilization V
تمدن ۵ پنجمین نسخه از مجموعه بازی‌های تمدن در سبک استراتژی نوبتی است که توسط فراکسیس گیمز ساخته‌شد و در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ توسط ۲کا گیمز برای ویندوز و سپس در ۲۳ نوامبر همان سال برای مک اواس ده منتشر شد.

در تمدن ۵ به مانند بازی‌های قبلی این مجموعه، بازی کننده در سرزمینی که نقشه ی  آن توسط خود او پیکربندی می‌شود، رهبری یکی از تمدنهای بشری را از دوران ماقبل تاریخ به دست می‌گیرد و با دیگر تمدن‌ها به رقابت می‌پردازد و در نهایت با کسب یکی از موارد پیروزی (علوم، دیپلماسی، گسترش قلمرو، توسعهٔ اقتصادی و پیروزی نظامی) توسط هرکدام از تمدن‌ها بازی به پایان می‌رسد. در این نسخه بر خلاف قبلی‌ها، تقسیم‌بندی زمین به جای واحدهای مربع شکل، شش‌گوش است.

بسیاری از قابلیت‌های بازی قبلی تمدن ۴، مانند مذاهب و جاسوسی (espionage) برداشته شده یا تغییر کرده‌اند. واحدهای جنگی نمی‌توانند همزمان در یک بخش حضور داشته باشند و شهرها می‌توانند با شلیک به نیروهای دشمن که نزدیک به مرز هستند از خود دفاع کنند. جاده‌ها نیاز به پرداخت هزینه برای نگهداری دارند و برخلاف تمدن ۴ که زمین و نقشه دارای انبوهی از جاده‌ها می‌بود، ساخت جاده‌های بسیار در تمدن ۵ کمتر معمول است. این نسخه نیز به مانند تمدن۴ قابلیت بازی همزمان چند بازیکن را از طریق شبکه محلی یا اینترنت را داراست.

در این بازی هرکدام از رهبران به زبان خاص خود صحبت می‌کنند (برای مثال ناپلئون بناپارت رهبر فرانسه به فرانسوی) و البته نوشتارها برای برقراری دیپلماسیبه زبان انگلیسی یا یکی از زبان‌های ارائه شده توسط ۲کا گیمز است. در این نسخه داریوش اول هخامنشی رهبر پارس به اشتباه به زبان آرامی صحبت می‌کند که از لحاظ زبان‌شناسی مادر زبان‌های سامی (مثل عربی و عبری) است. این بازی توسط گویندگان صدا و سیمای ایران دوبله شده است و در اختیار کاربران فارسی زبان قرار گرفته است.

تریلر این بازی:

 

 

11-  Civilization VI

بازی Sid Meier’s Civilization VI که به اختصار Civilization VI نامیده می‌شود، جدیدترین بازی از این فرنچایز محبوب و پرطرفدار است که توسط استودیوی بازیسازی Firaxis Games در سبک استراتژی طراحی و ساخته شده است. کمپانی نام آشنای 2K Games در روز ۳۰ مهر ۹۵ نسخه اصلی این بازی را برای سیستم عامل ویندوز منتشر کرد.
Gathering Storm نام جدیدترین بسته الحاقی این بازی است که در بهمن ۱۳۹۷ توسط سازندگان عرضه شده است.
بازی از لحاظ گیم پلی و گرافیک، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و به گفته سازندگان، رهبران و لیدرها همگی خصوصیاتی مشابه با شخصیت واقعی خود را در بازی انعکاس می دهند. با پیشروی در بازی، قلمرو شما گسترده تر خواهد شد و می توانید فضای بیشتری را توسط حکومت خود اشغال کنید.
همچنین، شما می توانید از آیتم ها و سیستم های مختلف بهره بگیرید تا تحقیقات خود را سریع تر پیش ببرید و موجبات پیشرفت تمدن خود را سریع تر فراهم کنید. سیستم ترکیب نیروها نیز یکی دیگر از گرینه های جدیدی است که به گیم پلی اضافه شده و شما می توانید در یک خانه، ترکیبی از نیروها را مستقر کنید.
تریلر این بازی:

12-  DYING LIGHT
دایینگ لایت (به انگلیسی: Dying Light) یک بازی ویدئویی اول شخص در سبک اکشن نقش آفرینی که توسط شرکت لهستانی تکلند ساخته شده و بوسیلهٔ وارنر برادرز انتراکتیو انترتینمنت در ژانویه ۲۰۱۵ برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر شده‌است. این بازی ابتدا قرار بود برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شود، اما عرضه بازی به علت محدودیت‌های سخت‌افزاری برای کنسول‌های نسل هفتم لغو شد. دی ال سی محبوب این بازی The following تقریباً بهتر از خود بازی عمل کرد و نمره بهتری گرفت.

تریلر این بازی :

 

13-  DYING LIGHT 2
بازی Dying Light 2 دنباله نسخه اول با همین نام است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود. سازنده برای توسعه شماره اول، از موتور بازی‌سازی «کروم انجین» بهره برد و حالا برای ساخت شماره دوم از موتور «سی‌انجین» (C Engine) استفاده می‌کند. هوش مصنوعی نیز نسبت به نسخه اول بهبود یافته و رفتار NPCها کاملا قابل درک است.در پایان لازم به ذکر است، بازی Dying Light 2 قرار است در تاریخ نامشخصی برای پلتفرمپلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی (لینوکس ، ویندوز ، مک) عرضه شود.

تریلر این بازی :

 

14-  Counter Strike Global offensive (رایگان)
کانتر-استرایک: گلوبال آفنسیو یا به اختصار اختصار (سی اس:گو) یک بازی چند نفره ,تیر اندازی اول شخص می‌باشد که توسط کمپانی Hidden Path Entertainment و Valve Corporation توسعه یافت. این بازی چهارمین بازی از سری کانتر استرایک است و برای ویندوز , سیستم عامل اپل , ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ در اوت ۲۰۱۲ و نسخه لینوکس آن در سپتامبر ۲۰۱۴ انتشار یافت. بازی از دو تیم که علیه یک دیگر هستند تشکیل شده: تروریست‌ها و ضد تروریست ها. وظیفه هر دو گروه نابودی گروه دیگری است هنگامی که وظیفه‌های دیگری نسبت به نوع بازی مثل خنثی کردن بمب یا نجات گروگان‌ها و بالعکس می‌باشد. به صورت کلی این بازی در اوایل انتشار یکی از برترین و پر فروش‌ترین بازی‌های استیم به‌شمار می آمد.کانتر گلوبال با امتیازهای مثبتی از طرفدارهای خود بعد نسخه بازی کانتر استرایک 1.6 یکی از محبوب‌ترین بازی جنگی محسوب می‌شود.

تریلر این بازی :

 

15-  Counter-Strike: Source
کانتر استرایک سورس (به انگلیسی: Counter Strike Source) یک بازسازی از بازی کانتر استرایک با موتور بازی سورس است که توسط شرکت ولو در سال ۲۰۰۴ میلادی برای سیستم عامل ویندوز منتشر شد (هم اکنون با محیطی شبیه سازی شده در سیستم عامل اندروید نیز موجود میباشد) ، این بازی همچنین به صورت آنلاین در نرم‌افزار استیم قابل نصب می‌باشد. همانند نسخه اصلی، در این بازی ۲ گروه تروریست و ضد تروریسم وجود دارند که وظیفه گروه تروریست بمب گذاشتن و وظیفه گروه ضد تروریست خنثی‌سازی بمب و کشتن تروریست‌ها است. کانتر استرایک سورس بازخوردهای مثبتی از سوی وب‌سایت‌ها و مجلات معتبر دریافت کرد ولی جامعه گیمر رقیب، بازیکنان نسخه اصلی بازی، معتقدند سقف مهارت در این بازی به طرز چشمگیری در مقایسه با کانتر استرایک 1.6 پایین‌تر است.

تریلر این بازی :

 

 

16-  Counter strike

کانتر استرایک (به انگلیسی: Counter-Strike) (مخفف:CS) یک بازی رایانه‌ای تیراندازی تاکتیکی است که توسط شرکت ولو توسعه داده می‌شود. این بازی برگرفته از تغییراتی است که توسط مینه لی و جس کلیف بر روی بازی نیمه‌جان انجام شده. بازی پس از انتشار اولین نسخه در نسخه‌های دیگری نیز منتشر شد که در حال حاضر شامل کانتر استرایک: کاندیشن زیرو و کانتر استرایک: سورس و کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو می‌شود. این بازی به صورت آنلاین درگیم نتها و حتی به صورت انفرادی در خانه‌ها طرفداران بسیاری دارد و چندین سال است که مسابقات جهانی این بازی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. بازی کانتر استرایک در سبک تیراندازی تاکتیکی با دوربین اول شخص است. بازی در حالی آغاز می‌شود که بازیکنان در مکان مخصوص خود قرار گرفته و در اغلب موارد در حالت انتظار برای شروع هستند. یک بازیکن می‌تواند در هرگروه مدل‌های مختلفی از شخصیت را انتخاب کند و همچنین توانایی خرید هر نوع از اسلحه را دارد.

تریلر این بازی :

 

 

17-  Counter-Strike: Condition Zero
کانتر استرایک کاندیشن زیرو (به انگلیسی: Counter-Strike: Condition Zero) یک بازی چند نفره شبکه ای در سبک بازی جنگی است که توسط شرکت ولو در سال ۲۰۰۴ میلادی برای سیستم عامل ویندوز , لینوکس عرضه شده‌است. بازی کانتر در نسخه‌های دیگر در اسم‌های کانتر استرایک سورس، کانتر گلوبال هم عرضه شده‌است.

تریلر این بازی :

 

18-  Left 4 Dead 2
Left 4 Dead 2 یکی از سری بازی های سبک اکشن، ترسناک و ماجرایی است که توسط Valve طراحی و ساخته شد و در سال 2009 برای PC وارد بازار گردید. گیم پلی بازی بسیار سریع و دیدنی و روان است و با اینکه بازی از زامبی های فراوان پر شده ولی آنها سرعت بسیار بالایی برای حمله به شما برخوردار هستند. دیگر از حالت نیمه مرده خبری نیست، بلکه با تمام سرعت به سمت شما حمله ور میشوند. به طوری اگر از سرعت خوبی برای تیراندازی برخوردار نباشید حتی در حالت آسان بازی هم دچار مشکل خواهید شد.

تریلر این بازی :

 

 

19-  Half-Life 2

نیمه‌جان ۲ (به انگلیسی: Half-Life 2) یک بازی ویدئویی علمی تخیلی به سبک تیراندازی اول شخص است که توسط شرکت ولو ساخته و منتشر شده‌است. این بازی دومین نسخه اصلی از مجموعه بازی‌های نیمه‌جان به‌شمار می‌رود، و دنبالهٔ بازی نیمه‌جان در سال ۱۹۹۸ است. ساخت بازی پنج سال به طول انجامید و در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۴ برای کامپیوتر منتشر گردید. نیمه‌جان ۲ از سال ۲۰۰۴، تا تاریخ ۹ فوریه، ۲۰۱۱ توانست ۱۲ میلیون نسخه از بازی را به فروش برساند. همانند نسخه قبلی، نیمه‌جان ۲ توانست از منتقدین نظرهای مثبت یکسانی دریافت کند. همچنین بازی به خاطر فیزیک پیشرفته، پویانمایی، صدا، هوش مصنوعی، گرافیک و روایت داستان آن مورده تحسین قرار گرفت و توانست ۳۹ جایزه را در سال ۲۰۰۴، از وب‌گاه‌ها و مجلات نقد بازی دریافت کند.
تریلر این بازی :

 

 

20-  Portal
درگاه (به انگلیسی: Portal) یک بازی ویدئویی تک‌نفره و معمایی است که توسط شرکت ولو ساخته شد و با دیگر بازی‌های جعبه نارنجی برای مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس ۳۶۰ در ۹ اکتبر ۲۰۰۷ در استیم منتشر شد. نسخه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۳ در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۷ عرضه شد. پورت این بازی برای سیستم‌عامل‌های دیگری نیز منتشر شده است؛ از جمله اواس ده، لینوکس و اندروید.

تریلر این بازی :

 

 

21-  Portal2
درگاه ۲ (به انگلیسی: 2 Portal) یک بازی ویدئویی در سبک معمایی با دید اول شخص است که توسط شرکت ولو ساخته شده و در ۱۹ آوریل ۲۰۱۱ برای مایکروسافت ویندوز، اواس ده، لینوکس، پلی‌استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد. این بازی ادامه بازی درگاه می‌باشد. عدم حضور پلی‌استیشن ۳ به‌عنوان پلت‌فرم‌های مقصد پورتال ۲ در حالی است که شمارهٔ اول این بازی در قالب بستهٔ جعبه نارنجی برای این کنسول نیز منتشر شده بود.

تریلر این بازی :

 

 

22-  Day Of Defeat
Day of Defeat یک بازی ویدیویی تیرانداز اول شخص مبتنی بر بازی چند نفره است . بازی در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد. این بازی توسط کمپانی Valve در سال 2003 منتشر شده است. این بازی شامل هیچ کمپین تک نفره نیست بلکه تمرکز تنها روی جنبه های چند نفره بازی است.یک نسخه رسمی از بازی، روز شکست با نام  Day of Defeat: Source توسط Valve در سال 2005 منتشر شد. با استفاده از موتور Source بازی به طور کامل بازسازی شد از جمله به روز رسانی گیم پلی، گرافیک و قابلیت های صوتی.

تریلر این بازی :

 

23-  Team Fortress 2
Team Fortress 2یک بازی ویدیویی تیرانداز اول شخص مبتنی بر تیم است که توسط Valve  توسعه یافته و منتشر شده است. Team Fortress Classic به عنوان بخشی از مجموعه بازی ویدیویی The Orange Box در اکتبر 2007 برای مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس 360 منتشر شد. نسخه پلی استیشن 3 در دسامبر 2007 به اجرا درآمد.این بازی برای ویندوز به عنوان ورودی مستقل در آوریل 2008 منتشر شد و برای پشتیبانی از OS X در ماه ژوئن 2010 و لینوکس در فوریه 2013 به روز شد.
تریلر این بازی :

 

24-  Dota 2 (رایگان)
دوتا ۲ بازی چند نفره آنلاین در یک محیط گرافیکی سه بعدی (3D) با گرافیک ایزومتریک است که در ابتدا یک نقشه (به انگلیسی: map) از بازی وارکرفت بود (از سال ۲۰۰۳ میلادی) و توسط icefrog ایجاد شده بود که دو تیم با پنج بازیکن، به عنوان ریدینت (انگلیسی: Radiant) و دایر (انگلیسی: Dire) به رقابت می‌پردازند. هر بازیکن یکی از 117 «قهرمان» را انتخاب می‌کند که هر یک توانایی‌های منحصر به فرد و سبک مبارزه متفاوتی دارند. در آغاز رقابت تمام قهرمانان دارای سطح یک می‌باشد، در طول بازی با مردن هر یونیت سطح هیرو افزایش میابد. هر زمان که قهرمان یک سطح ارتقا یافت، می‌تواند یک توانایی جدید را باز کند یا آن‌ها را ارتقا دهد. قهرمان‌ها به صورت کلی در چند دسته strength, agility, intelligence دسته‌بندی می‌شوند. همچنین در این بازی به دلیل آپدیت‌های فراوان نمی‌توان در آن از مپ هک (MH) استفاده کرد و خیلی قابلیت‌های دیگر که در آپدیت‌های روزانه یا هفتگی به بازی اضافه می‌شود. این بازی در نرم‌افزارهای استیم، یوپلی و دیگر نرم افزارها به‌صورت آنلاین قابل نصب می‌باشد.

تریلر این بازی :

 

 

25-  Tomb Raider2013
توم ریدر (به انگلیسی: Tomb Raider) یک بازی رایانه‌ای به سبک اکشن ماجرایی از شرکت اسکوئر انیکس است که پنجمین قسمت از مجموعه بازی‌های رایانه‌ای توم ریدر است که ساخت شرکت کریستال داینامیکس محسوب می‌شود. شخصیت اصلی این بازی همانند سری‌های قبل توم ریدر لارا کرافت است. این بازی برای کنسول‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ منتشر شده‌است. شرکت کریستال داینامیکس پس از ساخت آخرین سری توم ریدر دنیای زیرین خبر ساخت سری جدیدی از این بازی را داد و این این بازی را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. بیش از یک میلیون نسخه از این بازی تنها در ۴۸ ساعت اولیه انتشار بازی به فروش رفت. در بریتانیا این بازی رتبه اول را در جدول بدست آورد و بیشترین فروش را داشت. برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ در یک هفته رکورد سریعترین فروش را ازان خود کرد. همچنین در کشورهای فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، نروژ و آمریکا به یکی از پرفروش ترین بازی‌ها رسید.توم ریدر از نظر بسیاری از نقدپردازان بازی مورد توجه قرار گرفت. IGN با تمجید از این بازی اعلام کرد “بازی کاملاً خوش ساخت و شخصیت پردازی عالی است.” IGN نمره ۹٫۱ از ۱۰ را به این بازی داد که بیشترین نمره در سری‌های توم ریدر محسوب می‌شود. گیم ریدر نمره ۴٫۵ از ۵ را به این بازی داد و اعلام کرد:”یکی از نکته‌های جالب این بازی این هست که هیچ قسمتی از بازی شبیه قسمت‌های دیگر نیست”. گیم اینفورمر نمره ۹٫۲۵ از ۱۰ را به این بازی داد و اعلام کرد: “موقعیت شناسی و توانایی‌های شخصی در این بازی بسیار زیبا کار شده است.

تریلر این بازی :

 

26-  Rise of the Tomb Raider
ظهور توم ریدر (به انگلیسی: Rise of the Tomb Raider) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجرایی است که توسط استودیوی کریستال داینامیکس توسعه یافته و به وسیلهٔ اسکوئر انیکس و استودیو مایکروسافت به صورت انحصار زمانی برای کنسول‌های شرکت مایکروسافت، اکس‌باکس وان و اکس‌باکس ۳۶۰ در نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شده‌است. نسخه مایکروسافت ویندوز و لینوکس نیز در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ عرضه شد و سپس در اکتبر ۲۰۱۶، نسخه‌ای ویژه از بازی با عنوان جشن ۲۰ ساله برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. این ششمین نسخه از سری بازی‌های توم ریدر است که توسط کریستال داینامیکس ساخته شده و ادامه‌ای برای بازی توم ریدر در سال ۲۰۱۳ به‌شمار می‌رود.

تریلر این بازی :

 

 

27-  Road Redemption 2017
Road Redemption یک بازی مسابقه ای است که توسط استودیوهای Pixel Dash و EQ Games به عنوان جانشین سری بازی های مبارزاتی مسابقه با اتومبیل توسعه داده شده است. این بازی در تاریخ 4 اکتبر 2017 برای کامپیوتر و در تاریخ 6 نوامبر 2018 برای کنسول منتشر شد. در این بازی شما برای دست‌یابی به مقام‌های برتر، از هیچ تلاشی نباید دریغ کنید؛ حتی کتک زدن سایر موتورسوارها!

تریلر این بازی :

 

28-  Deus Ex Mankind Divided
دئوس اکس: تفرقه بشر (به انگلیسی: Deus Ex: Mankind Divided) یک بازی اکشن نقش آفرینی در ژانر مخفی‌کاری است که توسط Eidos Montréal توسعه یافت و توسط اسکوئر انیکس منتشر شد برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و Xbox One در اوت ۲۰۱۶ و لینوکس در نوامبر ۲۰۱۶. این ششمین بازی سری دئوس اکس و دنباله مستقیم بر بازی دئوس اکس: تحول انسان است.

داستان در دنیایی پادآرمان‌شهر با تم سایبرپانک در سال ۲۰۲۹ واقع است، دو سال پس از حوادث تحول انسان، در این دنباله، آدام جنسن با فناوری‌های جدید و بدن تقویت شده بازمی‌گردد.

رده‌ها: آزمایش‌های انسانی و غیرانسانی در داستان ادبیات داستانی در ۲۰۲۹ (میلادی)

تریلر این بازی :

 

 

29-  DiRT Rally
Rally Dirt یک بازی ویدیویی مسابقه ای است که توسط Codemasters برای مایکروسافت ویندوز و لینوکس منتشر شده است. نسخه  Steam از بازی در تاریخ 27 آپریل 2015 منتشر شد و نسخه کامل در تاریخ 7 دسامبر 2015 منتشر شد.نسخه کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس در تاریخ 5 آوریل 2016 منتشر شد. نسخه های لینوکس و macOS، توسعه یافته توسط Feral Interactive، در تاریخ 2 مارس 2017 منتشر شد. یک دنباله، Dirt Rally 2.0، در سپتامبر 2018 اعلام شد. که نسخه ی دوم این بازی هنوز برای لینوکس منتشر نشده است.

تریلر این بازی :

 

 

30-  DIRT 4
DIRT 4 یک بازی ویدیویی مسابقه ای است که توسط Codemasters طراحی شده است. این بازی دوازدهم , در سریال کالیفرنیا McRae Rally و عنوان ششم نام “Dirt” است. این بازی برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در ژوئن 2017 و برای macOS و لینوکس در مارس 2019 توسط Feral Interactive منتشر شد.

تریلر این بازی :

 

 

31-  Divinity Original Sin
Divinity Original Sin یک بازی ویدئویی از بازی های فانتزی است که توسط استودیو Larian طراحی شده است. این بازی تا حدی از طریق Kickstarter تأمین مالی شده است . پس از انتشار آن در سال 2014، این بازی منتقدان را تحسین کرد و بسیاری از توانایی های خود را برای مدرن سازی ژانر RPG ستایش کرد. این بازی با ویرایشگر که آن را ایجاد کرده است، ارسال می شود، به بازیکنان اجازه می دهد ماجراهای تک نفره و چند نفره خود را ایجاد و آنها را آنلاین منتشر کند. نسخه ارتقا یافته از بازی، شامل صدای بازیگری و دیگر برنامه های دیگر، در اکتبر 2015 منتشر شد. دنباله ای از بازی Divinity: Original Sin II در سپتامبر 2017 منتشر شد. نسخه دوم این بازی هنوز برای لینوکس منتشر نشده است.

تریلر این بازی :

 

 

32-  Alien Isolation
«بیگانه: جداسازی» (انگلیسی: Alien: Isolation) یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا و مخفی‌کاری است که توسط سگا و در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. «بیگانه: جداسازی» در پلت‌فرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، لینوکس ، و مایکروسافت ویندوز منتشر شده‌است.
عنوان Alien: Isolation از فیلم کلاسیک ، ترسناک و تنش آور سال ۱۹۷۹ آقای Ridley Scott الهام گرفته است که در آن بازیکنان خود را در فضایی پر از ترس و خطر می یابند و در سایه ها باید با یک Xenomorph بی رحم و غول پیکر نیز مقابله کنند.

تریلر این بازی :

 

33-  ARK Survival Evolved
بازی ARK: Survival Evolved عنوانی مستقل از استودیوهای بازیسازی Wildcard ؛ Instinct Games ؛ Efecto Studios و Virtual Basement LLC است که در سبک های اکشن، ماجراجویی، نقش آفرینی و چندنفره آنلاین (MMO) طراحی و ساخته شده است. نسخه Early Access این بازی از سوم ژوئن ۲۰۱۵ (۱۲ خرداد ۱۳۹۴) در اختیار کاربران قرار گرفته بود، اما سرانجام کمپانی Studio Wildcard در ۲۹ آگوست ۲۰۱۷ (۷ شهریور ۱۳۹۶) نسخه رسمی و اصلی این بازی را برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی منتشر کرد.

تریلر این بازی :

 

 

34-  Borderlands 2
بازی Borderlands 2 محصولی از Gearbox Software است که در سبک اکشن، نقش آفرینی و شوتر اول شخص طراحی و ساخته شده و کمپانی 2K Games در سپتامبر ۲۰۱۲ این بازی را منتشر کرد. کامل ترین نسخه این بازی در ژانویه ۲۰۱۸ عرضه شده که تمام پک ها و DLCهای بازی در آن گنجانده شده است.

تریلر این بازی :

 

 

35-  Rocket League
لیگ راکت یک بازی ویدئویی فوتبال است که توسط Psyonix منتشر شده است. این بازی برای مایکروسافت ویندوز , پلی استیشن 4 , Xbox One، macOS، Linux و Nintendo Switch در ژوئیه 2015 منتشر شد.

لیگ راکت به عنوان فوتبال، اما با ماشین های موتوری توصیف شده است و تا چهار بازیکن به هر یک از دو تیم اختصاص داده شده است، که با استفاده از اسلحه های موشکی می توان جهت ضربه زدن به توپ و کسب امتیاز استفاده نمود. این بازی شامل حالت های تک نفره و چند نفره است که می توانند هم بصورت شبکه و هم آنلاین بازی کنند.

تریلر این بازی :

 

 

36-  Tannenberg
Tannenberg یک بازی ویدیویی تیرانداز چند نفره  مبتنی بر نژاد در طول جنگ جهانی اول است. که در تاریخ 17 نوامبر 2017 وارد Steam شد. انتشار این بازی برای کنسول های Xbox One و PlayStation 4 برای زمستان 2019 اعلام شده است.

Tannenberg توسط نبرد تاننبرگ 1914 در شرق پروس الهام گرفته شده است. این بازی شامل سلاح های تاریخی دقیق جنگ جهانی اول، لباس های معتبر و تجهیزات، آسیب های دقیق و مدل سازی گور و نقشه های مبتنی بر میدان های جنگ واقعی جبهه شرقی است.

این بازی بر روی موتور Unity اجرا می شود و توسط استودیو های مستقل M2H و Blackmill Games ایجاد شده است.

تریلر این بازی:

 

 

37-  verdun
Verdun یک بازی ویدیویی تیرانداز چند نفره چند نفره است که در جریان جنگ جهانی اول قرار دارد. که در تاریخ 28 آوریل 2015 وارد Steam  شد. این نسخه برای پلی استیشن 4 در تاریخ 30 اوت 2016 منتشر شد. نسخه ایکس باکس وان در تاریخ 8 مارس 2017 منتشر شد. Verdun برطبق نبرد Verdun در سال 1916 الهام گرفته شده است. این بازی شامل سلاح های تاریخی دقیق جنگ جهانی اول، لباس های معتبر و تجهیزات، آسیب های دقیق و مدل سازی گور و نقشه های مبتنی بر میدان های جنگ واقعی جبهۀ غربی است.

این بازی بر روی موتور Unity اجرا می شود و توسط استودیوهای مستقل M2H و Blackmill Games ایجاد شده است.

تریلر این بازی :

 

 

38-  XCOM2
XCOM 2 یک بازی ویدئویی تاکتیکی مبتنی بر نوبه خود است که توسط Firaxis Games طراحی شده و توسط 2K Games برای مایکروسافت ویندوز، OS X و لینوکس در فوریه 2016 منتشر شده است و برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در سپتامبر 2016 منتشر شده است.  XCOM، یک سازمان نظامی که در تلاش برای مقابله با تهاجم بیگانه است و اکنون یک نیروی مقاومت در برابر اشغال زمین و رژیم توتالیتر آنها  و دیکتاتوری نظامیاست . XCOM 2: War of the Chosen در سال 2017 منتشر شد.

تریلر این بازی :

 

 

39-  HITMAN™ – Game of The Year Edition

بازی Hitman محصولی از استودیو Io-Interactive است که در سبک اکشن و مخفی کاری ساخته شده است. کمپانی نام‌آشنای Square Enix اولین اپیزود از این بازی را در ۱۱مارس ۲۰۱۶ (۲۱ اسفند ۹۴) منتشر کرد. اکتبر ۲۰۱۶ با عرضه‌ی ششمین اپیزود، فصل اول Hitman کامل شد.
مثل همیشه، شما در نقش مامور 47 و در قالب سوم شخص وارد داستان بازی می شوید. ماموریت هایی که در بازی طراحی شده اند، وابسته به زمان هستند؛ بدین ترتیب که اگر در زمان معیّن نتوانید هدف مورد نظر را از بین ببرید، پس از آن زمان دیگر هدف در دسترس نیست و توجه تمام افراد منطقه کم کم به شما جلب می شود. گرافیک بازی به میزان چشمگیری ارتقا یافته و طراحی محیط های بازی بی نظیر است.

تریلر این بازی :

 

 

40-  shadow of mordor
«سرزمین میانه: سایه‌های موردور» (انگلیسی: Middle-earth: Shadow of Mordor) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط برادران وارنر. اینتراکتیو اینترتیمنت منتشر شد. «سرزمین میانه: سایه‌های موردور» در پلت‌فرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز و لینوکس منتشر شده‌است.

قهرمان بازی – تالیون که خانواده خود را توسط سارون از دست داده است، جان خود را فدای انتقام از او می کند. در این راه روح یک پادشاه الف که سازنده حلقه های قدرت است، کلمبریمور، به او کمک می کند. به لطف کمک های کلمبریمور، تالیون قدرت ها و توانایی های خاصی پیدا می کند و راهی سرزمین موردور می شود.

تریلر این بازی :

 

41- Outlast
اوت‌لست (به انگلیسی: Outlast) نام یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا است که توسط شرکت «رد بارلز» ساخته و منتشر شده است. شرکتی که توسط برنامه نویسانی که بازی‌های شاهزاده ایرانی و کیش یک آدم‌کش و اسپلینترسل را ساخته بودند. این بازی در ۴ سپتامبر ۲۰۱۳ برای مایکروسافت ویندوز، ۴ فوریه ۲۰۱۴ برای پلی‌استیشن ۴ و ۱۸ ژوئن ۲۰۱۴ برای اکس‌باکس وان عرضه شده است. نسخهٔ لینوکس و اواس ده این بازی نیز در ۳۱ مارس ۲۰۱۵ منتشر شد. پیش در آمدی بر این بازی تحت عنوان اوت لست : افشاگر ساخته شده است.

تریلر این بازی :

 

 

42- Mad Max
«مکس دیوانه» (انگلیسی: Mad Max) یک بازی ویدئویی در سبک بازی اکشن-ماجراجویی، تیراندازی سوم شخص و جهان باز است که توسط وارنر برادرز. اینتراکتیو انترتینمنت و در سپتامبر ۲۰۱۵ و در پلت‌فرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز و لینوکس منتشر شده‌است.

این بازی قرار بود برای کنسول های نسل هفتم نیز عرضه شود ولی شرکت سازنده به دلیل بهتر کردن نسخه کنسول های نسل هشتم و Pc از عرضه آن خودداری کرد.
تریلر این بازی :

 

 

 

 

پایان

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.