بررسی قیمت ارزهای رمزنگاری در خط فرمان با Coinmon

bitcoin

 

مدت هاست که پول یا به عبارت بهتر ارزهای رمزنگاری (Cryptocurrencies) به وجود آمده اند و دنیای جدیدی بوجود آورده اند.از معروف ترین آنها می توان به بیت کوین (Bitcoin) اشاره کرد که در حال حاضر قیمت آن حدود 800 هزار دلار است.

سایت ها و ابزارهای مختلفی جهت نمایش قیمت این ارزهای رمزنگاری وجود دارد که در این مطلب قصد دارم که نرم افزار coinmon را به شما معرفی کنم که به راحتی بتوان از طریق دنیای دوست داشتنی shell و خط فرمان قیمت لحظه ای این ارزهای رمزنگاری را بدست بیاورید.

 

coinmon-logo

در واقع coinmon این اطلاعات را از سایت coinmarketcap.com دریافت می کند و به صورت منظم در خط فرمان نمایش می دهد.جهت نصب coinmon کافیست تا مراحل ساده ی زیر را انجام دهید.

 

نصب coinmon :

 

ابتدا nodejs را بر روی سیستم خود نصب کنید.توجه کنید که نسخه ی nodejs 6 به بالا مورد نیاز می باشد.سپس برای نصب coinmon این دستور را اجرا کنید :

 

 

#npm install -g coinmon

 

پس از نصب کافیست تا دستور coinmon را در ترمینال خود وارد کنید تا قیمت ارزهای رمزنگاری را مشاهده کنید.در پایین تصویری از اجرای برنامه را مشاهده می کنید :

 

 

coinmon

واحد پولی که coinmon به صورت پیش فرض استفاده می کند USD می باشد.اما coinmon از واحد های پولی زیادی از جمله AUD, BRL, CAD, CHF, CLP, CNY, CZK, DKK, EUR, GBP, HKD, HUF, IDR, ILS, INR, JPY, KRW, MXN, MYR, NOK, NZD, PHP, PKR, PLN, RUB, SEK, SGD, THB, TRY, TWD, ZAR پشتیبانی می کند.

 

جهت تغییر واحد پول نمایشی کافیست از سوئیچ c- یا convert– استفاده کنید.مثلا برای تبدیل به واحد پول ژاپن که yen می باشد می توان از این دستور استفاده کرد :

 

 

$ coinmon -c jpy

برای پیدا کردن یک ارز رمزنگاری خاص می توانید از سوئیچ f- یاfind — استفاده کنید.به عنوان نمونه برای پیدا کردن Bitcoin یا همان BTC می توان از این دستور استفاده کرد :

 

 

$ coinmon -f btc

 

جهت اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای برنامه را با اجرای این دستور مشاهده کنید :

 

$coinmon –help

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار coinmon نیز می توانید پروژه ی آن را بر روی github به آدرس زیر مشاهده کنید :

 

 

https://github.com/bichenkk/coinmon

امید است تا از این برنامه استفاده ی لازم را ببرید و پول پارو کنید ! 😉

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.