دانلود نسخه نهایی Linux Fedora 32

choiceنسخه نهایی Linux Fedora 32 با توجه به برنامه ی زمانبندی منتشر شد و هم اکنون در دسترس و قابل دانلود می باشد. لینوکس فدورا ۳۲ دارای ویرایش های گوناگونی می باشد و از معماری های سخت افزاری متفاوتی پشتیبانی می کند.

در این مطلب قصد داریم تا نسخه های متفاوت لینوکس فدورا ۳۲ را معرفی کنیم تا کاربران به راحتی بتوانند نسخه ی مورد نظر خود را دانلود کنند.

 

دانلود Linux Fedora 32 Workstation:

این نسخه از فدورا از میزکار Gnome استفاده می کند و همانطور که از نام آن مشخص است برای کاربران خانگی مناسب می باشد. Fedora 32 Workstation از معماری x86_64 و ARM AArch64 پشتیبانی می کند. جهت دانلود Linux Fedora 32 Workstation با لینک مستقیم می توانید به صفحه ی آن در وب سایت رسمی پروژه ی فدورا مراجعه کنید:

https://getfedora.org/en/workstation/download

دانلود Linux Fedora 32 Spins:

فدورا دارای نسخه هایی با عنوان Spin می باشد که در واقع ویرایشی از فدورا می باشند با میزکارهای متفاوت که برای کاربران خانگی مناسب می باشد. این نسخه ها شامل Desktop هایی زیر می باشند:

هر کدام از این میزکارها امکانات و ویژگی های متفاوتی دارند که طرفدارن خاص خودش را نیز دارند. جهت دانلود Linux Fedora 32 Spins می توانید به لینک پایین مراجعه کنید و بر اساس سلیقه خود نسخه ی مناسب را دانلود کنید:

https://spins.fedoraproject.org

دانلود Linux Fedora 32 Labs:

Labs نسخه هایی از فدورا می باشند که برای اهداف خاصی طراحی و توسعه داده می شوند. برخی از این نسخه ها به شرح زیر می باشند.

  • Astronomy : این نسخه از فدوار دارای ابزارها و نرم افزارهایی می باشد که برای ستاره شناسان تازه کار و حرفه ای  مناسب می باشد.
  • Comp Neuro : این نسخه که یک نسخه ی جدید از فدورا ۳۲ می باشد، ویژه ی علوم اعصاب می باشد.
  • Design Suite : این نسخه دارای نرم افزارها و ابزارهای طراحی می باشد که برای کاربرانی که کار آنها طراحی می باشد مناسب می باشد.
  • Jam : این نسخه دارای نرم افزارها و ابزارهایی جهت کار با فایل های audio و ساخت آهنگ می باشد که برای موسیقی دان ها و افرادی که کار آنها ویرایش فایل های صوتی و موسیقی می باشد مناسب می باشد.
  • Python Classroom : این نسخه همانطور که از نام آن پیداست یک کلاس آموزش زبان پایتون می باشد. اگر قصد یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون را دارید، این نسخه از فدورا برای شما مناسب می باشد.
  • Security Lab : این نسخه از فدورا دارای نرم افزارهای گوناگونی در زمینه ی امنیت می باشد. اگر نیاز به یک آزمایشگاه مطمئن برای مسائل امنیتی و یادگیری مسائل امنیتی دارید این نسخه از لینوکس فدورا برای شما مناسب می باشد.
  • Robotics Suite : این نسخه از فدورا دارای رنج وسیعی از نرم افزارها و ابزارهایی می باشد که برای کارهای رباتیک استفاده می شود و برای علاقه مندان تازه کار و حرفه ای مناسب می باشد.
  • Games : این نسخه از فدورا شامل بازی های کامپیوتری می باشد که برای گیمر ها و علاقمندان به سرگرمی و بازی های کامپیوتری مناسب می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد این نسخه ها و دانلود آنها می توانید به لینک پایین مراجعه کنید:

https://labs.fedoraproject.org

دانلود Linux Fedora 32 Server:

این نسخه از فدورا شامل نرم افزارها و سرویس هایی می باشد که برای مصارف سرور کاربرد دارند و مدیران سیستم به راحتی می تواند از این سیستم عامل بر روی سرورهای خود استفاده کنند. نسخه ی لینوکس فدورا ۳۲ سرور از معماری x86_64 و aarch64 پشتبانی می کند و همچنین ISO Image های Netinstall آن نیز در دسترس می باشد که برای دانلود آنها می توانید به لینک پایین مراجعه کنید:

https://getfedora.org/en/server/download

دانلود Linux Fedora 32 Cloud:

فدورا ۳۲ دارای Image هایی برای اجرا شدن بر روی محیط های ابری مانند OpenStack و Amazon Public Cloud می باشد. همچنین شامل Image هایی برای اجرای ماشین مجازی (VM) بر روی مجازی سازهایی چون KVM, VirtualBox و Vagrant می باشد. برای دانلود نسخه مورد نظر خود می توانید به لینک پایین مراجعه کنید:

https://alt.fedoraproject.org/cloud

دانلود Linux Fedora CoreOS:

این نسخه از فدورا در واقع یک سیستم عامل Minimal جهت اجرای کانتینرها (Containers) در یک محیط ایمن و قابل Scale می باشد. Fedora CoreOS قابل اجرا بر روی محیط های ابری زیر می باشد:

لینوکس فدورا CoreOS شامل فایل های ISO, PXE و RAW نیز می باشد که قابلیت نصب بر روی سرورهای Bare Metal را دارا می باشد و همچنین شامل فایل هایی برای اجرا بر روی مجازی سازهایی چون OpenStack, QEMU و VMware می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر و دانلود Linux Fedora CoreOS می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://getfedora.org/en/coreos

دانلود Linux Fedora 32 IoT:

Fedora IoT پایه و اساس محکمی برای اکوسیستم های IoT فراهم می آورد. این که آیا شما در حال کار روی یک پروژه در خانه، industrial gateways، شهرهای هوشمند هستید و یا دارای نرم افزار تجزیه و تحلیل AI / ML هستید، Fedora IoT یک بستر منبع باز معتبر را برای ساختن آن فراهم می کند. Fedora IoT شامل فایل های Raw Image و ISO برای معماری های x86_64 و aarch64 می باشد که برای اطلاعات بیشتر در مورد این نسخه و دانلود آن می توانید به لینک پایین مراجعه کنید:

https://iot.fedoraproject.org

دانلود LInux Fedora 32 Alt:

فدورا دارای شاخه ای به نام Fedora Alternative می باشد که در واقع شامل نسخه های آزمایشی و یا نسخه هایی برای معماری هایی چون ARM, s390x و Power می باشد که برای دانلود نسخه ی مورد نظر خود می توانید به لینک پایین مراجعه کرد:

https://alt.fedoraproject.org

دانلود Linux Fedora 32 از Torrent:

تمامی نسخه های لینوکس فدورا قابل دانلود از طریق شبکه ی تورنت می باشند که به راحتی می توانید آنها را دانلود و استفاده کنید. جهت دانلود لینوکس فدورا از طریق تورنت می توانید به لینک پایین مراجعه کنید و نسخه ی مورد نظر خود را انتخاب و دانلود کنید:

https://torrent.fedoraproject.org

امید است تا این مطلب در انتخاب نسخه ی مناسب فدورا لینوکس به شما کمک کرده باشد.

پیش بسوی فدورا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.