راهنمای تکه تکه کردن و ادغام فایل ها در فدورا

split

 

شاید برای شما هم پیش اومده که بخواید یک فایل را روی یک CD , DVD  و  یا USB Flash  کپی کنید و اون رو به یک سیستم دیگه انتقال بدین،ولی هنگام کپی متوجه میشین که اون وسیله ی ذخیره سازی مثل همون USB Flash یا DVD  شما میزان فضای ذخیره سازی اون برای کپی کردن فایل کم است و نمی تونید اون فایل را کپی کنید و به سیستم دیگه ای انتقال بدین.
ولی حالا نگران نباشید!چاره حتما جز اینه که ناله ی شبگیر کنیم 😉 

همانطور که گفتم اصلا نگران نباشید،امروز در این مطلب قصد دارم روشی رو به شما آموزش بدم که به راحتی هر چه تمام می تونید فایلهای خودتون رو با حجمهای دلخواه تکه تکه (split) کنید و آنها را روی وسیله ی ذخیره سازی خود کپی کنید و به سیستم های دیگه انتقال بدین.
در این روش شما نیاز به نصب هیچ نرم افزاری ندارید و فقط کافی است که یک ترمینال باز کنید و دستورات ساده ی زیر را وارد کنید.
در این روش شما یاد میگیرین که چطور یک فایل رو تکه تکه (split) و مخلوط(Merge) کنید.

خب فرض کنید که ما یک فایل با نام my-file.ogg داریم و می خواهیم اون رو به تکه هایی به اندازه ی 1440 k تقسیم کنیم.برای این کار فقط کافی است که این دستور را وارد کنیم :

 

split -b 1440k my_file.ogg qesmat $

  • در توضیح دستور split بالا بگم که سوئیچ b- باعث میشه که ما حجم فایل های تکه تکه شده ی خروجی رو تعیین کنیم که ما اینجا اون اندازه را برابر با 1440 K قرار دایدم.

 

  • My-file.ogg هم که اسم فایلی هست که ما می خواهیم اون رو تکه تکه کنیم.

 

  • qesmat هم یک نام دلخواه است که برای تعیین نام فایلهای تکه تکه شده خروجی به کار می رود که شما می تونید هر چیزی به جای اون بنویسید.

 

خب اگه بخوایم از اندازه هایی بزرگتر مثل مگابایت یا گیگابایت استفاده کنیم باید بدین شکل استفاده کنیم :

 

split -b 2m my_file.ogg qesmat $

split -b 2G my_file.ogg qesmat $

که به جای اعداد نوشته شده می توان مقدار مورد نظر خودمون رو بنویسیم.

خب تا اینجا فایل مورد نظر خودمون رو به اندازه های مورد نظر تکه تکه کردیم و اونها رو روی وسیله ی ذخیره سازی کپی کردیم و به سیستم مورد نظر انتقال دادیم.

خب حالا قصد داریم که فایلهای تکه تکه شده را با هم ادغام یا Merge کنیم.برای این کار کافی است که تمام تکه های فایل را در کنار هم قرار بدیم و این دستور را در اون مسیر اجرا کنیم :

cat qesmat* >filename.ogg $

بعد از اجرای این دستور تکه های فایل با هم ادغام میشن و فایل اولیه درست میشه.ولی اگه سیستم مقصد دارای سیستم عامل ویندوز بود و خواستین که تکه های فایل خودتون رو با هم ادغام کنین کافی است که خط فرمان ویندوز یا همان CMD را در مسیر فایلهای تکه تکه شده باز کنید و این دستور را اجرا کنید :

copy /b qesmataa+qesmatabfile_name.ogg

نکته اینکه در ویندوز باید نام تمامی تکه های فایل را جلوی دستور بنویسید.

امیدوارم که از این مطلب هم استفاده کرده باشین.منتظر نظرات سازنده شما دوستان هستیم. 😉

1 نظر
  1. kore dizileri می گوید

    i bookmarked you in my browser admin thank you a lot i will likely be seeking your next posts

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.