لمس خورشید برای اولین بار توسط کاوشگر پارکر

parkerبرای اولین بار در تاریخ، یک فضاپیما خورشید را لمس کرد. کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا ( Parker Solar Probe) اکنون از اتمسفر بالای خورشید یا همان تاج خورشید که اصطلاحا به آن corona گفته می شود، عبور کرده و از ذرات و میدان های مغناطیسی نمونه برداری کرده است.

نقطه عطف جدید یک گام بزرگ برای کاوشگر خورشیدی پارکر و یک جهش بزرگ برای علم خورشیدی است. همانطور که فرود روی ماه به دانشمندان اجازه داد تا چگونگی شکل‌گیری آن را درک کنند، لمس موادی که خورشید از آنها ساخته شده است به دانشمندان کمک می‌کند اطلاعات مهمی درباره نزدیک‌ترین ستاره ما و تأثیر آن بر منظومه خورشیدی کشف کنند.

کاوشگر پارکر به افتخار فیزیکدان امریکایی «یوجین پارکر»  (Eugene Newman Parker) که بررسی های زیادی روی فیزیک خورشید انجام داده نامگذاری شده است. جهت آشنایی بیشتر با آقای یوجین پارکر می توانید لینک زیر را مشاهده کنید:

https://www.nasa.gov/content/goddard/eugene-newman-parker

کاوشگر پارکر در آگوست سال ۲۰۱۸ یعنی ۳ سال پیش از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral Air Force Station) در فلوریدای (Florida) امریکا به فضا پرتاپ شد. ماموریت این کاوشگر شناخت بیشتر خورشید و بادهای خورشیدی می باشد و هم اکنون برای اولین بار در تاریخ موفق شد خورشید را لمس کند.

parker_close_to_sunنکته جالب در مورد این پروژه، امکان تهیه بلیط این فضا پیما برای عموم بود که ناسا این امکان را فراهم کرده بود که افراد می توانستند برای خود بلیط تهیه کنند و نام آنها بر روی یک تراشه به همراه کاوشگر پارکر برای سفر به خورشید ارسال شود.

باعث خوشحالی می باشد که نام وب سایت طرفداران فدورا به همراه این کاوشگر دوست داشتنی می باشد:

parker-solar-probe

جهت دیدن آنلاین بلیط می توانید از لینک پایین استفاده کنید:

http://parkersolarprobe.jhuapl.edu/The-Mission/Name-to-Sun/send-name.php?print=yes&code=1130275-b4cee6392dea515

جهت اطلاعات بیشتر در مورد این رخداد می توانید ویدئو زیر را مشاهده کنید:

برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید لینک پایین را مشاهده کنید:

https://www.nasa.gov/feature/goddard/2021/nasa-enters-the-solar-atmosphere-for-the-first-time-bringing-new-discoveries

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.