نسخه Fedora Linux 35 Beta منتشر شد

fedora35پروژه فدورا خبر انتشار نسخه Fedora Linux 35 Beta را اعلام کرد. بر همین اساس نسخه نهایی فدورا ۳۵ برای پایان ماه اکتبر (October) برنامه ریزی شده است.

هم اکنون نسخه ی فدورا ۳۵ بتا از طریق وب سایت پروژه فدورا در دسترس و قابل دانلود می باشد:

دانلود Fedora 35 Workstation Beta

دانلود Fedora 35 Server Beta

دانلود Fedora 35 IoT Beta

یا اینکه می توانید از سایر نسخه های محبوب فدورا که شامل میزکار هایی مانند KDE Plasma, XFCE و سایر میزکارها می باشند و همچنین برای معماری ARM مانند Raspberry Pi 2  و  3 در دسترس می باشند استفاده کنید:

دانلود Fedora Spins 35 Beta

دانلود Fedora Labs 35 Beta

دانلود Fedora Linux 35 Beta for ARM

 

در ادامه به مهمترین تغییرات در فدورا ۳۵ بتا خواهیم پرداخت.

 

Fedora Workstation:

نسخه Fedora 35 Workstation Beta شامل میزکار GNOME 41 می باشد که جدیدترین نسخه از GNOME desktop environment می باشد. میزکار GNOME 41 شامل طراحی دوباره Software application می باشد که جستجو و نصب ابزارهای مورد نیاز را ساده تر کرده است.

همچنین هنگام نصب وقتی که مخازن third-party  را فعال کنید به flatpaks از طریق Flathub دسترسی خواهید داشت. Fedora 35 Workstation همچنین شامل power-profiles-daemon می باشد که به شما اجازه انتخاب بهینه سازی (optimizing) بین system performance یا battery life را می دهد.

 

سایر بروزرسانی ها:

انتشار Fedora Kinoite که یک نسخه ی جدید بر پایه KDE Plasma environment و فناوری rpm-ostree می باشد. مانند Fedora Silverblue نسخه Kinoite ویژگی هایی مانند atomic updates و immutable operating system را برای افزایش reliability ارائه می دهد.

از دیگر بروزرسانی ها می توان به زبان های برنامه نویسی مانند Python 3.10, Perl 5.34 و PHP 8.0 اشاره کرد.

 

همانطور که می دانید این نسخه بتا می باشد و ممکن است شامل bug و مشکلاتی باشد که برای گزارش آنها می توانید از لیست پستی پروژه فدورا استفاده کنید و یا اینکه از کانال IRC به آدرس fedora-qa استفاده کنید.

 

2 نظرات
  1. فرزین می گوید

    سلام نسخه نهایی کِی ارائه میشه؟

    1. hos7ein می گوید

      درود بر شما

      نسخه نهایی آخر ماه اکتبر منتشر میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.